¿Sabes si ya es la 6 han pasado los Load-out y los nuevos Squadrons & Nationes al Mod ExpertMode en vez de dejarlo como stock del HSFX?I am thinking about moving the expanded Squadrons & Nations and also expanded stock aircraft load outs to 'Expert' also for the next version as this will go further down this road. A lot of people like to play on stock 'mod friendly' servers I notice these days and we try our best to make sure that hsfx is level with that playing field.
HSFX 6 más cerca
Re: HSFX 6 más cerca
Willy, he leído ésto en los foros del 242nd:

1.- Por encima de todo está la misión.
2.- La línea divisoria entre As y Prisionero de Guerra es terriblemente delgada
Re: HSFX 6 más cerca
PlPA_Yren escribió:Willy, he leído ésto en los foros del 242nd:
¿Sabes si ya es la 6 han pasado los Load-out y lonos da lo mismos nuevos Squadrons & Nationes al Mod ExpertMode en vez de dejarlo como stock del HSFX?I am thinking about moving the expanded Squadrons & Nations and also expanded stock aircraft load outs to 'Expert' also for the next version as this will go further down this road. A lot of people like to play on stock 'mod friendly' servers I notice these days and we try our best to make sure that hsfx is level with that playing field.
Qué más te da? Tanto si está en stock como si es parte del expert mod a nosotros, que siempre volaremos en expert nos da igual.

Re: HSFX 6 más cerca
El config y users se copian del HSFX5.Que mod ponermos, como mínimo?
Saludos y gracias (siempre hay un torpecillo en todos lados,,,)
Saludos y gracias (siempre hay un torpecillo en todos lados,,,)

Re: HSFX 6 más cerca
Parece que ya hay release masivo...
http://www.242sqn.com/phpBB2/viewtopic. ... 7f317a02b0
https://dl.dropbox.com/u/26976891/HSFX% ... .0.torrent
No sé si será el mismo que ya habéis puesto...
http://www.242sqn.com/phpBB2/viewtopic. ... 7f317a02b0
https://dl.dropbox.com/u/26976891/HSFX% ... .0.torrent
No sé si será el mismo que ya habéis puesto...
Installation Instructions for HSFX Version 6.0 released June, 2012
Whats in HSFX 6.0 ?
See this PDF file for the content in HSFX version 6.0 - http://242sqn.com/Temporary/HSFX_6_Readme.pdf
Installer
The HSFX 6.0 install package is an all-in-one installer, that includes all the content from previous HSFX releases with version 6.0. NO other patches are required.
Recommended Installation
We recommend that you should make a copy of an existing IL-2 folder and it's sub-directories to install Version 6.0 into, in case you have any problems. If you do have problems, you need a good version to copy from, to start again.
--------------------------------------------------------------------------------
Filenames and Size
The installer for HSFX History Mod Version 6.0 consists of the following files ;
You need to download each file and place them all in one folder together.
- HSFX_Version_6_0.EXE - 650 Mb.
- HSFX_Version_6_0.W02 - 650 Mb.
- HSFX_Version_6_0.W03 - 650 Mb.
- HSFX_Version_6_0.W04 - 41 Mb.
- Part2_Ver_6.EXE ..........- 650 Mb.
- Part2_Ver_6.W02..........- 650 Mb.
- Part2_Ver_6.W03..........- 604 Mb.
- Part3_Ver_6.EXE..........- 650 Mb.
- Part3_Ver_6.W02..........- 85 Mb.
............................. total - 4,630 Mb. (4.6 Gb.)
This is a three part install, due to the size limitations of the installer software used. The part2_Ver_6.EXE file is the second part, and
Part3_Ver_6.EXE the third, both are executed automatically by the HSFX_Version_6_0.EXE. To start the installation run HSFX_Version_6_0.EXE
This is a very large release, because it contains all Mod content from the very beginning of HSFX History Mod.
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HashCal sums
- HSFX_Version_6_0.EXE - MD5 - 904dbeeb475a013cdb4c3515e0803e97 CRC32 - 5ee05644
- HSFX_Version_6_0.W02 - MD5 - e87eee6c583f60d80d2fa19f47f63063 CRC32 - 76a3b7a3
- HSFX_Version_6_0.W03 - MD5 - 4768cdff942f04d1e0c4fccd4a74aad3 CRC32 - b7fd10c5
- HSFX_Version_6_0.W04 - MD5 - bce99b3283af68279c7b17bf9dceadc5 CRC32 - e924c1b2
- Part2_Ver_6.EXE............ - MD5 - fc3e53e15630b31c45743be4246b57af CRC32 - e77948e0
- Part2_Ver_6.W02........... - MD5 - fb2722dbe3318325dd39d034c9813943 CRC32 - e73760c8
- Part2_Ver_6.W03........... - MD5 - 9c2857d95cc0113079079084f2343f21 CRC32 - b14b5d67
- Part3_Ver_6.EXE............- MD5 - a23b9afa922139379d061e830e550bcd CRC32 - 3c2f5d73
- Part3_Ver_6.W02............- MD5 - 785146b0ff4f8869d9f1460bb2f9fff0 CRC32 - 811e3cdf
--------------------------------------------------------------------------------
Downloading
The HSFX History Mod is available to downloads via Torrents, much faster than via File Transfer Protocol.
First you need to download uTorrent, which is the software for downloading via Torrents.
1. To get the Torrent Software
First, the beginners guide ; http://www.utorrent.com/documentation/beginners-guide/
Second to download uTorrent itself ; http://www.utorrent.com/downloads
follow the instructions, easy and fast.
2. Download HSFX Version 6.0. Use this torrent.
-----------------------------------------------
From the 102nd Squadron.
torrent: https://dl.dropbox.com/u/26976891/HSFX% ... .0.torrent
Readme PDF.
http://161.53.204.25/TEST/HSFX_6_Readme.pdf
md5 hash information for installation files:
http://161.53.204.25/TEST/HSFX_Version_6_0_md5.txt
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From JG 54.
File download - http://188.40.123.132/downloads/HSFX6/
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-----------------------------------------------
File download - http://www.derrierloisirs.fr/il2/bdd2012/hsfx60vip.html
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-----------------------------------------------
Danger Dogz
File download - http://mercurialme.com/HSFX/
-----------------------------------------------
The files will be mirrored on several other sites. As those sites go on-line I will update this readme with each of the mirror sites.
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Steps required to install HSFX History Mod Version 6.0
You must follow the sequence below.
Step 1 : Use the jsgme switcher, and disable all installed mods, including the HSFX Mod.
Step 2 : Ensure that version of IL-2 that you are updating with HSFX 6.0, has already been updated to IL-2 Version 4.11.1, the Team Daidalos
patch. If you have just installed the 4.11.1 patch run it at least once to be sure it is working.
4.11.1 Available here - http://forum.1cpublishing.eu/showthread.php?t=29039
Step 3 : Install HSFX version 6.0 Run HSFX_Version_6_0.EXE and answer the questions displayed by the installer, Ensure that when the installer asks for which folder to install Version 6.0 into, that you point it at the folder for the Il2 Sturmovik 46 directory you want to update.
IMPORTANT : For users with previous versions of The History Mod and any other Mod packages installed, the Version 6.0 Installer will delete the previous versions Files and all files, and rename the Mods folders (jsgmemods), as they must be updated to work with the IL-2 Team Daedalus 4.11.1 patch to function. If you want to keep these folders, you should rename them, or move them before running the Installer.
Step 4 : Use the jsgme switcher, and enable the HSFX History mod.
--------------------------------------------------------------------------------
There is a detailed Read Me.doc with all the features included in Version 6.0 installed into your IL-2 Sturmovik root folder.
Any questions, problems should be posted in the IL-2 Mod Forum.

1.- Por encima de todo está la misión.
2.- La línea divisoria entre As y Prisionero de Guerra es terriblemente delgada
- PA_Steiner
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Re: HSFX 6 más cerca
No sé. Debe ser el mismo, yo ya me lo bajé ayer.PA_Yren escribió:No sé si será el mismo que ya habéis puesto...

Capitán Stranszky: - Le enseñaré cómo lucha un oficial prusiano.
Sargento Steiner: - ...y yo le enseñaré dónde crecen las cruces de hierro.
- PA_Centauro
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Re: HSFX 6 más cerca
Ya lo tengo instalado. Iré haciendo pruebas.
Recuerdo que Ton me dijo que los mods de los aviones para la 4.09 funcionan en la 4.11. Miraré por ahí. Aunque supongo que ahora que es oficial empezarán a salir adaptaciones.
Un saludo
Recuerdo que Ton me dijo que los mods de los aviones para la 4.09 funcionan en la 4.11. Miraré por ahí. Aunque supongo que ahora que es oficial empezarán a salir adaptaciones.
Un saludo
Re: HSFX 6 más cerca
Aparatos para 4.09 que vengan con su propio modelo de vuelo, aunque pueden haber incompatibilidades a nivel de classfiles.PA_Centauro escribió: Recuerdo que Ton me dijo que los mods de los aviones para la 4.09 funcionan en la 4.11. Miraré por ahí. Aunque supongo que ahora que es oficial empezarán a salir adaptaciones.
También hay que instalar el "Diff FM" que hice para 4.11, pero como este mod y el "expert mode" comparten un classfile, al menos en la versión 5.0 (no se en está última, ahora lo estoy bajando

benitomuso a hecho un "Auto DiffFM" con el que se puede instalar cualquier aparato que venga con su propio modelo de vuelo, no importa que el modelo de vuelo sea para 4.09 o para 4.10, no lo he probado pero parece que funciona en el mod activador 4.11, no se si funcionará en HSFX 6.0.

Re: HSFX 6 más cerca
Para este HSFX, como para el anterior, para que nuestras campañas DGen aparezcan en castellano con rangos y demás, es necesario ésto: http://www.sas1946.com/main/index.php/t ... 767.0.html
Básicamente es usar los ficheros DGen y Missions que vienen con el antiguo SAS Modact, descartando el resto.
Básicamente es usar los ficheros DGen y Missions que vienen con el antiguo SAS Modact, descartando el resto.

- PA_Centauro
- Líder-Piloto
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- Registrado: 26 Abr 2010, 14:36
Re: HSFX 6 más cerca
He probado con éxito el "Ecranwide Beta de la 410", las hélices de Ton y el mod que utilizaba antes de efectos sacado de uno para UP3.
Los sonidos esperaré a ver si sacan la actualización de Tiger que nos anunció Willy. Quiero probar las ruedas de Jero.
@Willy, has probado los objetos nuevos que teníamos para HSFX5 o has activado el Perfect Map Textures. Quiero hacer la prueba sobre Crimea, recuerdo de tus screenshots durante la SEOW que es donde más notaba diferencias.
Por cierto, alguien ha empezado a volar alguna campaña DCG??
Un saludo
Los sonidos esperaré a ver si sacan la actualización de Tiger que nos anunció Willy. Quiero probar las ruedas de Jero.
@Willy, has probado los objetos nuevos que teníamos para HSFX5 o has activado el Perfect Map Textures. Quiero hacer la prueba sobre Crimea, recuerdo de tus screenshots durante la SEOW que es donde más notaba diferencias.
Por cierto, alguien ha empezado a volar alguna campaña DCG??
Un saludo
Re: HSFX 6 más cerca
Activando el Perfect Map Textures que viene con HSFX 6.0 en JSGME tienes la calidad que buscas en texturas de mapas y edificios. No echo nada en falta.PA_Centauro escribió:@Willy, has probado los objetos nuevos que teníamos para HSFX5 o has activado el Perfect Map Textures. Quiero hacer la prueba sobre Crimea, recuerdo de tus screenshots durante la SEOW que es donde más notaba diferencias.
